Vuoden löwchen 2024

Vuoden 2024 alusta otetaan käyttöön uusi laskukaava Vuoden löwchenin pisteiden laskemiseksi. Palkitsemme vuodesta 2024 alkaen myös vuoden harrastusleijonan.

Omistajan jäsenmaksun tulee olla maksettu 30.6. mennessä.

Sama koira voidaan ilmoittaa eri luokista saatavien tulosten perusteella eri kilpailuihin, jos kilpaillut ikänsä puolesta eri luokissa vuoden aikana: JUN/VET-tulokset erikseen omiin kisoihinsa, harrastusluokkaan ja yleiskilpailuun erikseen.

VUODEN LÖWCHEN

Tuloksissa otetaan huomioon 5 parasta pisteitä tuonutta näyttelyä. Myös club show voidaan laskea yhdeksi näyttelyksi.

ROP: koko rodun koiramäärä = koiran saamat pisteet

VSP: oman sukupuolen koiramäärä = koiran saamat pisteet

PU/PN 2: oman sukupuolen koiramäärä -1

PU/PN 3: oman sukupuolen koiramäärä -2

PU/PN 4: oman sukupuolen koiramäärä -3

(Näin pisteitä vähennetään yksilön voittaneiden koirien määrällä, esim. PU/PN4 on hävinnyt kolmelle koiralle)

(Esimerkki: Jos rodussa on 2 urosta ja 4 narttua, ROP on uros ja VSP narttu. ROP saa 6p, VSP 4p, PU2 1p, PN2 3p, PN3 2 p ja PN4 1p. Jos taas samalla koiramäärällä ja sukupuolijaolla uros on VSP ja narttu ROP, ROP saa 6p, VSP 2p, PU2 1p, PN2 3p, PN3 2 p ja PN4 1p)

Yksi lisäpiste SKKY:n pääerikoisnäyttelyssä ja 2 pistettä rodun club show’ssa sijoittuneille.

VUODEN JUNIORI

Lasketaan Vuoden Löwchen -pisteistä, kun tulos JUN-luokasta. Lisäpisteitä 2p ROP- ja 1p VSP-juniorille. Lisäpisteet saa myös ilman PU/PN-sijoitusta.

VUODEN VETERAANI

Lasketaan Vuoden Löwchen -pisteistä, kun tulos VET-luokasta. Lisäpisteitä 2p ROP- ja 1p VSP-veteraanille. Lisäpisteet saa myös ilman PU/PN-sijoitusta.

VUODEN KASVATTAJA

Lasketaan Vuoden Löwchen -pisteistä, max 5 kasvattia.

Vuoden Kasvattaja lasketaan lopputuloksista yhdistyksen toimesta ja kasvattajan jäsenyys tarkistetaan.

VUODEN HARRASTUSLEIJONA

Tuloksissa otetaan huomioon enintään viisi parasta pisteitä tuonutta suoritusta.

3 p2 p1 pLisäpiste 1 p
Rally-Toko100-90 p89-80 p79-70 pTP,  koulutustunnus