Yhdistys

Suomen Löwchen – Finlands Löwchen ry on perustettu vuonna 2007 ja sen ensimmäinen varsinainen toimintavuosi oli 2008. Siihen asti Löwchen harrastajat toimivat Suomen kääpiökoirayhdistys ry:n alajaostona.

Yhdistyksen toiminnan tarkoituksena on edistää puhdasrotuisten löwchenien jalostusta ja kasvatusta sekä rodun tunnetuksi tekemistä. Yhdistys toteuttaa tarkoitustaan tekemällä rotua ja koko kennelharrastusta koskevaa valistustyötä, sekä asianharrastajien että yleisön keskuudessa järjestämällä keskustelu-, koulutus- ja neuvonta-tilaisuuksia, koiranäyttelyitä sekä muita rodun ja kennelharrastuksen hyväksi toimivia vastaavanlaisia tapahtumia. Yhdistys harjoittaa myös julkaisutoimintaa.

Suomen Löwchen ry järjestää jäsenistölleen toimintaa esimerkiksi rotutapaamisten, kurssien, erilaisten kokoontumisen tai näyttelyiden muodossa. Otamme myös mielellämme vastaan ideoita, millaista toimintaa voisimme järjestää! Voit lähettää ideasi yhteydenottolomakkeellamme.